TACK!

Hej alla barn, ungdomar och föräldrar! Jag vill bara tacka er för ert stöd och engagemang! Men det är fortfarande många som har inte hittat hit! Kan ni vara supersnälla och hjälpa oss? Sprid ordet till alla föräldrar i klassen. Jag har inte allas mail, och det är ändå bäst om ni själva rekommendera det!

Varför är det så viktigt? Vi kan INTE genomföra alla våra projekt om tid om inte ni föräldrar är med på tåget! Vi behöver allas hjälp och stöd. Idag har vi fått in 2 pinnar. Vi behöver bara 238 till! Och projektet kan inte börja tills alla elever har en egen pinne!

Det är viktigt att konsten har ett sätt att visa upp det som vi gör här. Det är viktigt för barnen, för föräldrar och för mig som lärare. Jag har kämpat med det här sedan skolans början, och har testat olika utställningsalternativ. Men det tar otroligt mycket tid och jag är i princip ensam. (Härved hjälper till när han kan) Varje tavla som hänger i skolan har tagit MINST 1 timmes tid innan den hänger på vägen. Så mycket tid har jag tyvärr inte. Tänk om dirigenten skulle spela varenda instrument i en orkester samtidigt för att få fram ett verk!! Skolans permanenta utställning behövs uppdatering, och jag KAN INTE gör det ensam. Jag behöver er hjälp. Konst utan ett sätt att visa det som vi gör är ingen bra konstundervisning. Liknar det med en mattelektion utan prov, en orkester utan konsert…..! Vi MÅSTE stanna upp och presentera för oss själva och andra vårt arbete.

Det är ju viktigt att vi dokumentera det som vi gör. Då är det så mycket lättare för oss alla att se och förstår vad en process är. Hur vi, till exempel, ta oss igenom en idé….hur vi kan börja med en enkel tanke och utveckla det till någonting som vi själva har skapat.

Så…..under tiden att vi gör vår bästa med att hänga upp eleverna’s arbete, har jag skapat den här bloggen. För att hålla er informerad DIREKT på vad vi gör här. För barnen, för föräldrar och för mig! Så att vi kan utveckla och fortsätta att skapa! Och kom ihåg att barnen själva kommer att skriva mer och mer inlägg. För att det är ju deras blogg. Inte min.

Så nu ber jag er….ni som läsa det här….prata varmt om vår blogg till alla andra i klassen.

Tänk också på att bloggen är bara ett verktyg. Ingenting annat. ALLTING som skrivs i bloggen har varit diskuterat i klassen tillsammans med eleverna. Konstundervisningen drivs inte på datorn. Konstundervisningen sker i klassrummet.

TACK!

Explore posts in the same categories: Uncategorized

3 kommentarer på “TACK!”

  1. lakonst Says:

    Är vi bara 240 elever här?

    //WEJ

  2. lakonst Says:

    Ja vi hämtar nån pinne nästa gång om vi hittar.
    //NI


Kommentera

