Bara så ni vet….

Hej alla! Jättekul att ni har hittat till vår blogg om konstundervisningen här på Lilla Akademien! Det är meningen att eleverna ska gå in på bloggen minst en gång per veckan för att hålla sig informerad och för att hitta inspiration. En blogg är bara en blogg om den används dagligen, därför skriver jag  i det nästan varje dag. Bloggen är också ett forum för att diskutera….därför är det kul om ni vill skriva någonting till oss! Jag har datorn på under konstlektionerna för de eleverna som inte har hunnit, eller inte kan komma in på nätet under veckan, men det är jätteviktigt att ni föräldrar ta också er tid för att läsa vår blogg. Jag lägger in frågor, efterlysningar och information som är viktigt att ni ta del av! Det kan händer att jag skriver i bloggen under klassens tid för att berätta om det som vi gör…..för att om jag väntar, då har jag glömt det….eller hinner inte med! Det är också viktigt att eleverna ser hur den utvecklas, och känner att bloggen är deras. Kontakta gärna mig om du har några funderingar eller frågor!

En annan sak….det är så jätteviktigt att ni elever tänker på hur ni är i konstsalen. Det är ingen lekplats, och ingenting här är här för att leka med. Saxar är absolut ingen leksak, till exempel. Några tycker även att det är roligt att gömma sig under bänkarna, hyllorna, i förrådet….men igen….ja visst, det är kul…men tyvärr kan andras arbete bli förstörd. Ni kan också skada er själva. Tänk bara så här: KONSTSALEN ÄR EN ARBETSPLATS FÖR MÅNGA, INTE EN LEKPLATS!

By the way…..det är jag, Deborah, som heter LAKONST…..det blev bara så när jag skapade kontot!

Explore posts in the same categories: konst-iga regler, Uncategorized

4 kommentarer på “Bara så ni vet….”

  1. Sissela Says:

    Nu har jag varit inne på bloggen!

  2. Arvid Says:

    Jag har också varit inne mycket på bloggen!

  3. lakonst Says:

    jag är inne nästan varenda dag /JOHANNAH ÅK 4🙂


Kommentera

