TID!

Idag under klassen med årskurs 4, frågade jag hur många hade tittat på bloggen, helst tillsammans med sina föräldrar. En person hade gjort det. De flesta andra barn svarade att antigen hade de inte tid, eller deras föräldrar hade inte tid.

För några år sedan, gjorde jag ett stort projekt om just ”TID”….och nu tycker jag att det är dags att göra ett sådant projekt igen. I alla årskurserna.

Vad är TID egentligen? Hur är vi påverkad av TID? Hur påverkar vi TID? Hur symboliserar man TID? Hur mätar vi TID? Har vår uppfattning av TID förändrad under åren? Hade våra förfäder en annan uppfattning om TID? Hur ser olika kulturer på TID? Hur mätade man tid innan man hade klockor? Frågorna om tiden är oändliga….

Diskutera gärna detta ämne med era barn och ungdomar. TA TID och skriv ner era tankar här i vår blogg!

Explore posts in the same categories: högstadiet, konst projekt, lågstadiet, mellanstadiet

8 kommentarer på “TID!”

  1. Stina Åkerberg Says:

    Förra veckan jobbade vi med att teckna av varandra! Jag tecknade av Lovisa och hon tecknade av mig. Jag tycker att bloggen är bra fast jag har bara varit inne i bloggen en gång och jag förstår inte riktigt än
    hur det funkar!

  2. lakonst Says:

    Hej Stina! Kul att du skriva i vår blogg! Du kommer att lära dig med tiden!!!

  3. Josefin Samuelsson Says:

    Jag tycker att det är väldigt intressant med tid projektet och att det kommer bli spännande jobba med det!

  4. Felicia Ivarsson Says:

    Vad roligt med ett tidsprojekt! Vad kommer vi hålla på med för typ av arbete, ska vi göra skulpturer eller uppsatser ,eller bådeoch?

  5. Agnes Lundblad Karlsson Says:

    Ja, jag håller med Josefin! Det ska bli intressant.

  6. philip kayal åk 4 Says:

    Jag tycker att det här är superkul projekt med just tid! jag visste faktiskt inte att tid var ett stort ämne man tänker inte mycket på tid förutom att men t.ex. när man kollar på klockan så tänker man inte vad den har för värde. Det var iallafall jättekul med det här projektet!!!!!!!!!!!!!!


Kommentera

